Renault Fluence

Fluence, ultima noutate marca Renault, este urmasul modelului de mare succes in Romania, Megane sedan. Francezii au pregatit un nou sedan inchinat clasei business, la un pret mai mult decat atragator, si prevazut in special pentru romani, turci si rusi. Renault va comercializa noul model si pe alte piete in functie de cererea existenta, noul model urmand sa debuteze in urmatoarea perioada si in tari ca Italia, Spania, germania sau Franta.

Megane sedan a reprezentat un real succes pentru marca franceza, fiind vandut in peste 900.000 de exemplare din 1996 pana in prezent.
Urmasul lui Megane sedan va incerca sa deschida o noua bucla a bucuriei pentru oamenii din departamentul de vanzari a marcii Renault, urmand sa se inscrie intr-o competitie cu Skoda Octavia, Volkswagen Jetta si Ford Focus sedan. Masini.ro a testat noul Renault Fluence in cadrul unui drive-test international organizat in Turcia, pe malul Marii Egee, la Izmir.

Intr-o prima faza, Renault va comercializa in Romania noul Fluence sub motorizarile 1.5 dCi si 1.6 16v. O prima concluzie a primului test realizat cu Renault Fluence ar fi ca cele doua motoare, cel diesel si cel pe benzina se gasesc intr-o antiteza desavarsita privind modul in care vehiculul se comporta in functie de propulsor. Mai precis, am testat in Turcia versiunea echipata cu motorul 1.5 dCi si 105 cai putere, cuplat la o cutie de viteze cu 6 rapoarte si versiunea pe benzina 1.6 16v 110 cai putere cuplat la o cutie de viteze cu 5 rapoarte. Senzatia a fost clar in favoarea motorizarii diesel iar diferenta semnificativa a fost data de aportul cutiei cu 6 rapoarte in defavoarea cutiei cu 5 trepte.

Ca o informatie suplimentara, oficialii Renault au an untat ca anul viitor vor aduce pe piata din Romania si motorizarea 2.0 litri cu 140 de cai putere. Mai mult, Renault va pune la dispozitia celor care doresc o masina cu un look sportiv kit-ul special de exterior care va fi vandut sub versiunea Fluence Sport Way. Dar sa revenim la drive-testul nostru si sa punctam impresiile aferente. Am testat intr-o prima faza modelul pe motorina, echipat cu celebrul propulsor 1.5 dCi de 105 cai putere care transmite puterea catre rotile din fata prin intermediul unei cutii de viteze cu 6 trepte. Diesel-ul de pe Fluence se aseaza perfect, ca si deja vechiul Megane sedan, pe noul model, da dovada de potenta, de forta si impresioneaza mai ales prin cuplul maxim de 240 Nm, realizabil foarte jos la 2.000 rpm.

Vehiculul raspunde perfect comenzilor celui aflat la volan pe plaja de turatii 2.000 – 4.000 rpm, acolo unde se optin toti caii din dotare. Treptele cutiei de viteza sunt bine etajate, destul de lungi si foarte precise. Din acest punct de vedere se poate spune ca Renault a facut o treaba excelenta. Noul Fluence este un model de familie, care se poate lauda cu un suflu in plus in versiunea cu motor diesel, dar care sufera la capitolul feeling cand vine vorba de benzina. In primul rand, versiunea 1.6 litri 16v si 110 cai putere nu ofera decat optiunea de a fi cuplata la o cutie cu 5 rapoarte. Din acest punct de vedere, modelul Fluence scartie serios, la viteze de peste 130 km/h, acul turometrului sare de 3.000 rpm iar motorul incepe sa fie suprasolicitat. Chiar daca are 5 cai putere in plus fata de diesel, unitatea pe benzina sufera in cazul puterii reale pe care o dezvolta, cumulul de cai fiind disponibil abia la 6.000 rpm.

1

administrator

AutoAlba

Comentarii (Niciun comentariu)

Comentarii (0):

Introduceti Comentul Dvs.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *